Friday, September 12, 2008

Kenapa Saya Suka Sangat Pergi Bazaar Ramadhan UiTM Melaka?

Ini bukan Bazaar Ramadhan UiTM Melaka


1. Nasi Goreng yang Murah.
Dah jadi menu utama bulan puasa tahun ni, beli nasi goreng (baru RM1.20 sbungkus beb) lepas tu beli ayam masak merah dining. Bertambah slim aku puasa ni.

2. Dekat.
Walaupun harga yang dijual ada yang mahal, tapi nak banding dengan cost nak pergi Alor Gajah.. sama je kan?

3. Upacara Bau-Bauan
Dah jadi tradisi hidup, sebelum beli makanan, mesti usha dan bau dulu, dah kenyang baru beli. Memang dapat mengurangkan nafsu belanja.. dan pahala!

4. Festival Fashion Secara Free dan Umum
Ni yang paling hebat, dan yang paling penting, juga menjadi sebab utama aku, dan mungkin kebanyakan orang yang pergi ke bazaar ni. Tak kira perempuan, lelaki, separa perempuan, dan mungkin separa lelaki mesti dress 'hebat' bile pergi bazaar.

Aku - Kau nak pergi mana? siap strika(betul ke eje?) bagai.

Sahabat di Level X - nak pegi bazaar ramadhan.

Aku tak kisah lelaki, aku kisah perempuan je, mereka ni memang hebat, kalau boleh ikut skala puasa aku ni, dari pagi sampai petang ada la dalam 60% (aku tak alim), tapi bila sampai je bazaar then balik bilik skala puasa aku selalunya dah 20% je oleh kerana hasil cucian mata yang hebat.

*dah lama tak post blog in malay, dont worry, lepas ni english balik*

*edited 14th sept 08*

7 comments:

DaNnY oCeaN said...

ezul's life
pardon his grammar!!!

quote:

Aku tak kisah lelaki, aku kisah perempuan je, MEREKA- MEREKA ni memang hebat, kalau boleh ikut skala puasa aku ni, dari pagi sampai petang ada la dalam 60% (aku tak alim), tapi bila sampai je bazaar then balik bilik skala puasa aku selalunya dah 20% je oleh kerana hasil cucian mata yang hebat.

REPLY:

kesalahan tatabahasa!!!!
pantang betul aku melihat &
mendengar bila ada orang sebut
"MEREKA- MEREKA" yea....
apa yang seronok sangat guna MEREKA- MEREKA ni?

dear IZZUL,
MEREKA menunjukkan sekelompok manusia yang banyak,
walau banyak mana sekali pun homo- sapiens sehingga berjuta- juta, tetap dipanggil MEREKA.

tiada istilah MEREKA- MEREKA dalam tatabahasa Bahasa Melayu.
harap maklum.

trimas.

DicKiE aDaMs said...

1. sedap ke nasi goreng tu? stall mane?

2.gi alor gjah +rm1 je kot? more varieties kot.

3. makhruh pose bau lebih maa

4. setuju.. relex suday.. bazaar je kot.. nanti kotor lak baju MNG ko terkena kuah ayam percik.. haha <--dedicated to those peeps..

Encik Luzzi said...

danny -

aaa.. my bad my bad. haha mmg grammar/tatabahasa aku agk teruk skit >.<

dickie adams -

1. ble tahan la, well ikut lidah masing2 kan, stall nasi goreng kuali besar tu..

2. um, alor gajah pergi balik, rm2. aku slalu pgi bazaar bli nasi goreng je and kuih skit,(dlm proses brjimat) which is below rm3. so dh pegi alor gajah + variety2 rambang mate bagai. rase2 dah over rm5. :)

3.haha. itu memang. >.<

Aliya Azmi said...

ko tgk apa ha ezul?????

hans said...

1: Nasi goreng mana murah?? Mahal jer aku tgok!!!
2: Ko penah rasa agar2 perisa semut dkt bazaar?
3: Dressing? Diorang baru balik kelas la!!Saper yg seterika baju tu??Gila poyo!!

KESIMPULAN--> Macam2 ada dkt bazaar

Encik Luzzi said...

aliya ->

er..tgk pemandangan . :P

hans ->

1. ade la, tapi without the lauk la,kalau ko beli nasi goreng ayam berempah bagai mmg la mahal, ade 1 stall tu jual rm1.20. bg aku rm1.20 sbungkus is quite ok.

2.ade ke? haha, tak penah pulak, aku jrg beli kuih slain karipap kt bazaar tu.

hans said...

mestila ada...
agar2 perisa semut...
gila geli lidah aku merasa
nasib bukan aku yg beli
haha3
apa2pun satu kedai yg jual ayam percik dgn puding roti pakcik speaking tu memang best gila la wa cakp lu