Wednesday, May 20, 2009

Misplaced Luck.


I am broke, I have no money but still, I want to spend the holiday by going all out enjoying myself releasing all the tensions that have been building up from these last four month.

Thank god, the family wants to set up a holiday and I'll be resting at Thailand (despite all those political thingy going there) for a week. But! I didn't have any money and going there without buying anything would be like a good chance wasted for me, since I heard that near Thailand border there will be like 'tempat yang murah gila dan jual jersey tempelan(ciplak) gred A yang murah!' . I'll be going from 29th May til 4th june if I'm not mistaken.

So here I am, trying to find part time job,

1st Attempt

Encik Wedding Photographer - Ada kerja kosong, saya memang perlukan orang this 29th sampai 31st, awak available tak?

Me - Oh tidak. T-T.

2nd Attempt(it's not an attempt it's sudden call)

Si Rakan - Oi, nak keje ngan aku tak? jadi designer, I'll pay you.

Me - boleh! cool!

Si Rakan - bagus, tapi kau kene lepak tempat aku la buat kerja, dalam seminggu dua.

Me - ha? tapi aku 29th dah takde....

Si Rakan - Aduss.....

There is one and a half week left before 29th, part time(daily paid) job for me.. anybody?

14 comments:

Jazli Safwan said...

pi siam jgn cari 'ayam' plak..
hahaha

DicKiE aDaMs said...

gigolo.. paid slepas servis.. mau? haha

RiRa said...

Oh, thailand a week??
kahwin ar..haha..
erk.

hans said...

mak aih...siam kah?
jgn bawa balik virus H1N1 tau

Aliya Azmi said...

u know what, last sem punya break sem, sepatutnya my family gi cuti kat thailand, but thennnnnnnnnnn, sebab takut mati ditembak, so the plan cancelled!

masa tu memang huru hara, HAVE FUN EZUL!

Encik Luzzi said...

jazli - haha. x bole. kene cover skit cuz pgi ngan family :p

dickie - kalau dengan 'client' se-hot megan fox + sihat bebas hiv. mungkin aku akan consider.

rikh - adoi. xde calon lagi la..

hans & aliya - somehow korg brjaya mnakutkan aku sekejap.

panggil amri saja. said...

p siam bawak balik ayam gred A jual dkt sini. part time jugak tu.

Budak Handsome said...

aiii. macam ader kitan dengan aku jer...

Encik Luzzi said...

budak handsome - ada la sikit2. mhehe.

Riku Nagahara said...

Pergi Thailand ya?Knp awal sgt?29th kan adik awak ada sekolah?

Encik Luzzi said...

renamon - um, dunno, my family yg plan. kami ikut je. tp rasenye my parents dh anta surat ke sekolah. :)

padin said...

kje dgn jowo amek pic? huhu

DaNnY oCeaN said...

gila ko izzul.. nak jadi gigolo? and fyi, megan fox tue laki okay.. xcaya tanya la dabuldahi...tp klu ko jadi gigolo kat Thailand mmg laku weh.. hahahahahaha...

miss u la ezul... (as a friend, x membawa sebarang maksud lain!!)

Encik Luzzi said...

danny - lelaki ke? goshh?? x tau wei. ada info x? hehe, kalo laku jadi gigolo nnti aku pgi lagi skali la. haha:P